måndag 9 augusti 2010

Skogsrookie

Blev ett besök på dagis idag, har ju varit ledig så länge nu. Hade så kul när vi lekte ute på nya gården, jag ville inte gå hem så mamma lämna mej en stund, lite mini-inskolning kan man säga:) Ser fram mot att börja på riktigt snart.

På eftermiddagen åkte vi till min kompis K-A för lite fika o mys. Föräldrarna fick en toppenidé om att åka ut i skogen o plocka svamp. Alltså, ni som känner oss vet att vi inte är familjen Fjällräv direkt:) Det regnade och var hård terräng, men vi klara det galant tills vi kom till bäcken och mamma såg en kräfta. Alla stod o beundrade den fina kräftan när tumulten utbröt. Mamma hade trampat i ett jordgetingbo, tack för det. Jag klarade mig undan med ett stick...på ögonlocket, inte så lyckat, så nu ser jag ut såhär.



Eventuellt kommer vi besöka skogen igen :)

6 kommentarer:

mirjam sa...

men fy!! hur gick det för dig då hanna?? Annars har vi massor med blåbär här skogen!!

Simson sa...

Jo, jag fick ett gäng stick på benen på mindre sköna ställen...men med lite alsolgel är livet på topp igen. Men du skulle sett tumulten som utbröt, oj, oj.
Blåbär låter toppen, kommer gärna nån dag, måste köpa en sån där plockare bara:)

Kram

Anonym sa...

Heej! stackars er jordgetingar är ju det värsta fick silas ett stick?

kolla gärna min och benjis blogg och följ den gärna

www.andersonsfashion.blogspot.com

The Lindaus! sa...

Alltså jag dör!!! Det var det värsta jag hört! Hur gick det för er! Stackare, stick gör ju så ont....hoppas ni vågar er ut i skogen igen ;)

Simson sa...

Åh, kul med ny blogg :)

Ja, Anna...helt sjukt, vet inte vad som var värst, sticken eller den traumatiska upplevelsen, barnen blev ju rädda för vi vuxna freaka ut. Men vi har smort med gelen och bett att svullnaden ska vara nere imorn så vi kan göra nåt annat mysigt...i stan ;)

Helen sa...

Vet hur det känns. Jag har också blivit stucken av en jordgeting på ögonlocket. Kram Helen