måndag 12 juli 2010

Operation nedkylning

My gosh vad hett det är. Farmor tog ut oss i till en sjö i skogen där hon o farfar hängde när dom var unga. Det var så skönt i vattnet, mamma badade nästan, annars satt hon mest som en pensionär i Florida, på en solstol i vattnet:)

På vägen hem inträffade nåt stort, en älg på vägen. Som jag längtat efter att få se en älg. Vi stannade bilen och stod o kikade en stund, häftigt!

Imorn lovar jag att uppdatera med lite bilder från mitt o pappas byggprojekt, det blir grymt bra.




Brorsorna laddar för bad.


Silas bada mest, vattnet var så skönt att man kunde bada läääänge, om man ville förståss...


...jag var inte så jättesugen på att bada.


Silas var modig, han bada långt ut med farmor i det grunda vattnet.


Efter allt badande var det mysigt att sitta hos pappa en stund.


Farfar tog med mig på en upptäckstur i skogen. Vi hitta massa blåbär, mums.


Mamma byggde en koja när vi tröttna på solen.

Det är lite krångel att ta sig till lillsjön, men sååå värt det! Följ med nästa gång vettja:)

2 kommentarer:

Elin sa...

Vi funderade på lillsjön igår men hamnade i Harge istället. Men en annan gång...

Belinda sa...

vad skönt!<3