fredag 24 juli 2009

Mors lilla Olle

Idag har mamma o jag äntligen varit på utflykt till Runnaby o Wirzéns. Vi hade en supermysig dag var i skogen och plockade massor av blåbär, mums. Mamma o Mirjam plockade nästan en halv hink, alla jag plockade åkte rakt ner i magen. Jag tror faktiskt det var första gången jag var ute i skogen, fast vi bor så nära, mamma får bakläxa på skogslivet :)

Ikväll har vi grillat och myst massor här hemma och innan jag skulle sova gjorde pappa o jag rent Tottes bur så nu är den ren o fin :)

Imorn har mamma lovat att vi ska dega, vad det nu är, men det verkar kul när hon bertättar.

kram kram


Mirjam är värsta proffsplockaren, verktyg o allt.


Som sagt, mest i magen...


Fick även plats med en bulle :)


Pussar Milo lite på huvet, sött va.


Så här fin blir man runt munnen när man smaskar blåbär, gott!

När vi kom hem passade Milo o jag på att äta ännu mera blåbär, det är ju så gott.


Mammas stövlar blev helt blåbäriga...


...mina händer oxå.


Fick provsitta Samuels motorcykel, ballt!


Fick även provahålla en troffé, han hade ju några att välja på :)


Passade på att pussa lite på Totte när vi gjorde rent hans bur.

Inga kommentarer: