torsdag 23 april 2009

Mamma who?

Ja, idag har Jemima varit här igen, torsdag ni vet. Vi hade jättemysigt som vanligt. Direkt när hon kom drog jag på mig hennes mössa o tröja, mamma hjälpte mig att knäppa, sen gick jag runt med den större delen av dan, är lite tokig jag.

Det finns ett ord, eller en person, som jag har väldigt förkärlek till, PAPPA. Hela dagarna går jag o säger "Pappaba" som betyder pappa jobbar. Jag längtar så efter pappsen när han inte är hemma. Mamma däremot, som jag är hemma med hela dagarna, har jag ingen lust att säga, undra om hon blir lite lessen i ögat då.

Oj, höll nästan på att glömma, har ju lärt mig att säga oh boy, oh boy idag oxå, lite coolt, tvåspråkig redan, se mer på filmen.

Ikväll är det iaf pappa kväll, jag+pappa+fotboll, succé!!!
See ya'




















Lite tjejigt kanske :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om du provar att säga "pappa" kanske han svarar med "mamma" istället?! Kram från Sandra & Widar

Simson sa...

Tack för tipset, ska prova det ;)

Elin sa...

Åh, det är precis likadant hemma hos oss. Bara pappa, pappa, pappa. Lite mamamamama när han är ledsen bara. Lite otacksamt tycker jag med tanke på att man burit runt på honom i 9 månader ;). //Elin